MPP ASPIRASI MAHASISWA

MPP ASPIRASI MAHASISWA

Monday, April 22, 2013

FTSM : Penambahbaikan Perkhidmatan Wifi FTSM

Posted by Kinanda Nugraha 6:17 AM, under | No comments


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Pada hari Jumaat, 19 April 2013, MPP FTSM Kinanda Nugraha mengadakan perbincangan bersama Pegawai Teknologi Maklumat FTSM Pn. Armin Razita (Pegawai Teknologi Maklumat Kanan) dan En. Jamaludin (Penolong Pegawai Teknologi Maklumat) berkenaan masalah capaian wifi di FTSM.

Dimaklumkan oleh pegawai teknologi maklumat FTSM, masalah capaian wifi yang kurang memuaskan disebabkan oleh hardware Access Point yang sebahagian sudah lama dan capaian daripada server Pusat Teknologi Maklumat (PTM) yang kadang-kadang bermasalah. Pegawai teknologi maklumat di peringkat fakulti hanya boleh me-restart server kerana seperti yang sudah dimaklumkan bahawa pusat capaian internet seluruh UKM dikendalikan oleh PTM.

Cadangan yang diajukan adalah dengan menukar Access Point secara berperingkat. Inisiatif untuk meletak timer untuk menutup wifi secara automatik pada malam hari sudah dilakukan, dan pembentukan jawatankuasa teknikal untuk menjaga wifi akan segera dilaksanakan.

Di peringkat fakulti, MPP FTSM dan pentadbiran telah mencapai kata sepakat untuk bekerjasama membuat aduan kepada PTM. Untuk mempercepat dan menguatkan lagi laporan kerosakan, diharapkan pelajar FTSM yang mengalami masalah capaian boleh mengambil screenshot, sertakan tarikh, masa dan nama access point wifi yang bermasalah, dan email ke kinanda@siswa.edu.ukm.my

MPP ASPIRASI UKM


Mengilham Harapan, Mencipta Masa Depan

Melaporkan : Kinanda Nugraha - MPP FTSM 2012/2013


0 comments:

Post a Comment