MPP ASPIRASI MAHASISWA

MPP ASPIRASI MAHASISWA

Friday, September 6, 2013

TATACARA PEMBAYARAN YURAN PENGAJIAN MELALUI CIMBCLICKS/BANK ISLAM

Posted by ASPIRASI UKM 7:50 PM, under | No comments

SALAM MAHASISWA

TATACARA PEMBAYARAN YURAN PENGAJIAN MELALUI CIMBCLICKS/BANK ISLAM

MPP SHAHRUL AKMAL JOHARI (Umum 1/2) : Saya ke Bendahari UKM tadi untuk menanyakan beberapa ketidakpastian mengenai pembayaran yuran mahasiswa/i UKM untuk semester akan datang.. Berikutan dari persoalan yang dilontarkan oleh beberapa mahasiswa/i berkenaan pembayaran yuran.

1- Mulai sesi 2013/2014, mahasiswa/i UKM perlu membayar yuran yang tertunggak/belum dibayar/hendak dibayar melalui medium 'CIMBCLICKS (bagi pemegang CIMB) dan ATM Bank Islam (Pemegang Bank Islam)..Langkah-langkah pembayaran seperti gambar di atas.

2- Mulai sesi ini juga, pihak PTPTN hanya menolak 'Yuran Pengajian' dan mahasiswa/i perlu membayar 'yuran kolej' secara sistem 'CIMBCLICKS/ATM Bank Islam' dan menggunakan langkah-langkah yang sama seperti gambar di atas.

3- Pembayaran secara debit tidak lagi digunakan sepenuhnya di Bendahari UKM disebabkan beberapa permasalahan yang dialami contohnya gangguan kad yang rosak dan kelewatan mahasiswa/i membayar yuran.. Namun, pembayaran debit boleh digunapakai ketika 'transaksi anda tidak berjaya' apabila menggunakan ATM Bank Islam dengan membawa resit tersebut ke kaunter Bendahari.

4- Sekadar peringatan dari pihak Bendahari, jika semasa proses menggunakan sistem itu (CIMBCLICKS/ATM Bank Islam) terdapat permasalahan dan kecurigaan, mahasiswa/i boleh merujuk kepada 'Khidmat Pelanggan' di Bendahari UKM.

HEBAHAN

MPP ASPIRASI UKM





0 comments:

Post a Comment