MPP ASPIRASI MAHASISWA

MPP ASPIRASI MAHASISWA

Wednesday, September 4, 2013

Mana Hak MPP Aspirasi

Posted by ASPIRASI UKM 10:07 PM, under | No comments

SALAM ASPIRASI MAHASISWA

"MANA HAK MPP ASPIRASI"


Pada awal hari ini, pihak MPP Aspirasi dikejutkan dengan sikap penting diri oleh ke semua 19 Perwakilan dari Gabungan Mahasiswa. Salah satu slot dalam Eksplorasi Kampus yang sepatutnya melibatkan kesemua pemimpin Majlis Perwakilan Pelajar  di hadapan bilik Majlis berkenaan hanya melibatkan perwakilan GM sahaja. 

Slot yang sepatutnya disertai kami itu tidak dimaklumkan oleh Presiden MPP GM Ahmad Shukran Shaharuddin, malah kami hanya mendapat makluman dari pihak Pemudahcara Minggu Mesra Pelajar. Lebih malang lagi, pihak GM menggunakan “Banner” yang mempunyai logo Gabungan Mahasiswa. Sudahlah tidak berdaftar, bawa jentera yang tidak ada kena mengena dengan Minggu Mesra Pelajar. Banner yang digunakan juga hanya menunjukkan penglibatan MPP GM dan tidak ada seorang pun MPP Aspirasi yang disertakan. Ini jelas menunjukkan sikap bermuka-muka dan tidak ikhlas dalam berkhidmat sebagai MPP.

Walaupun demikian, kami selaku MPP Aspirasi tetap mencari ruang untuk berkhidmat dengan berjumpa pelajar tahun 1 ketika slot Eksplorasi Kampus pada hari ini. Kami kesal kerana slot ini adalah untuk semua MPP UKM dan diberikan oleh pihak pentadbiran, tidak ada sebab untuk kami dipinggirkan. Kami mengambil iktibar bahawa MPP GM bukanlah mewakili ke semua MPP UKM, mereka hanya menggunakan platform berkenaan untuk mengaburi mata mahasiswa seolah-olah merekalah pejuang mahasiswa UKM seluruhnya, walhal hakikatnya tidak langsung seperti itu.

MPP ASPIRASI UKM





0 comments:

Post a Comment