MPP ASPIRASI MAHASISWA

MPP ASPIRASI MAHASISWA

Friday, October 7, 2011

Pimpinan PMUKM Sudah Melampaui Batas

Posted by ASPIRASI UKM 8:26 PM, under | No comments

MPP Aspirasi UKM sangat terkejut dan dukacita dengan tidakan Timbalan Presiden PMUKM Mohd Abdullah Mohd Yusuf yang mencekik dan melakukan cubaan untuk mencederakan MPP Aspirasi UKM saudara Mohd Kamal Ali yang juga merupakan Presiden Sekretariat Aspirasi UKM petang tadi. Tindakan Abdullah ini jelas menunjukkan sikap sebenar pimpinan PMUKM yang menyimpan dendam terhadap MPP Aspirasi UKM sehingga tergamak melakukan perbuatan sedemikian.

Kronologi Kejadian

Saudara Kamal Ali (melalui Facebook) mempelawa pelajar tahun dua Fakulti Sains dan Teknologi (FST) Emy Marhin Aman dan rakannya Facbook beliau Adhwa Farhyn untuk memberikan penerangan mengenai perlembagaan UKM. Adhwa Farhyn akhirnya menetapkan untuk berjumpa di pejabat PMUKM jam 3 petang tadi untuk tujuan itu dan dipersetujui oleh saudara Kamal Ali. 

Pada tepat jam 3 petang tadi Kamal Ali mendapat panggilan telefon oleh Emy Marhin yang menyatakan beliau sudah berada di pejabat PMUKM dan membalas bahawa beliau sedang dalam perjalanan ke pejabat tersebut.

Sampai di pejabat saudara Kamal Ali mencadangkan untuk berbincang di bahagian atas pusanika namun Emy Marhin menolak dan lebih selesa untuk berbincang di situ dan dipersetujui oleh saudara Kamal Ali. 

Tiba-tiba datang Timbalan Presiden PMUKM, Abdullah dengan kasarnya bertanya kepada saudara Kamal Ali apa yang beliau tidak puas hati mengenai PMUKM dan dijawab oleh beliau bahawa banyak perkara yang beliau kesal dengan PMUKM. Lantas Abdullah mengambil pen dan buku untuk mencatatkan perkara tersebut.

Sedang saudara Kamal Ali menyatakan kekesalannya mengenai Pesta Konvokesyen anjuran PMUKM, saudara Abdullah menyatakan bahawa Pengarah Pesta Konvo ada menghubungi Kamal Ali tetapi beliau menafikannya.Pada ketika itu Abdullah mengherdik Kamal Ali dengan menyatakan bahawa beliau ingin menunjukkan bukti di laptopnya dan Kamal Ali bersetuju untuk melihat bersama-sama di laptop berkenaan. Ketika itu Kamal Ali menasihati Emy Marhin supaya jangan bersikap emosi seperti Abdullah. Dengan tidak semena-mena Abdullah pusing ke arah saudara Kamal Ali dan mencekik leher Kamal Ali hingga ke tingkap dan mengeluarkan kata-kata kesat dan menjijikkan. serentak itu juga beliau cuba merangkul kepala Kamal Ali utuk mencedera beliau lagi. Saudara Kamal Ali hanya menepis serangan tersebut. Datang seorang rakan Abdullah (tidak dipastikan nama) cuba meleraikan namun Abdullah masih buas dan ingin menerkam saudara Kamal Ali.. Speaker PMUKM Arif Misrol hanya melihat kejadian tersebut tanpa berbuat apa-apa.

Sehubungan dengan kejadian tersebut saudara Kamal Ali membuat Laporan Polis di Balai Polis Bandar Baru Bangi. Laporan tersebut dirujuk ke Jabatan Siasatan Jenayah Ibu Pejabat Polis Kajang untuk tindakan lanjut.

Report Polis

Budaya Samseng

MPP Aspirasi UKM melihat kejadian tersebut merupakan tidakan kurang ajar dan biadap PMUKM terhadap ahli PMUKM yang berlainan idealogi. Tindakan tersebut juga membenarkan dakwaan MPP Aspirasi UKM bahawa pimpinan PMUKM sememangnya tidak ikhlas dalam menjalinkan perhubungan dengan MPP Aspirasi UKM. Hal ini juga merupakan salah satu kelompangan dan keaiban PMUKM yang semakin tertekan akibat salah tadbir pimpinan presidennya Ahmad Muzzamil Khairi.

MPP Aspirasi UKM menyeru seluruh mahasiswa UKM untuk mengutuk tindakan pimpinan PMUKM tersebut dan percayalah bahawa yang HAK PASTI TEGAK dan kebatilan semakin menunjukkan sifatnya...

Mahasiswa Teguh Setia Bersatu Tolak Samseng Kampus !!


TEGUH SETIA BERSATU

0 comments:

Post a Comment