MPP ASPIRASI MAHASISWA

MPP ASPIRASI MAHASISWA

Sunday, October 7, 2012

MPP ASPIRASI Bersama JAKSA Kolej Kediaman

Posted by ASPIRASI UKM 8:03 PM, under , | No comments


5 Oktober 2012 - Keprihatinan 9 ahli MPP ASPIRASI dalam menjaga kebajikan mahasiswa diteruskan dengan mengadakan pertemuan bersama kepimpinan pelajar di peringkat Kolej Kediaman, Jawatankuasa Kebajikan Siswa/i. Pihak MPP ASPIRASI sedang menjalankan pengumpulan maklumat tentang permasalahan kebajikan siswa/i di kolej kediaman. Perbincangan yang diadakan selama 2 jam itu dimanfaatkan oleh semua pihak dengan pembawaan isu-isu serta membincangkan langkah-langkah awal yang boleh diadaptasikan daripada kolej-kolej lain.


Wakil JAKSA yang telah dihadiri oleh YDP-YDP JAKSA juga dilihatkan sebagai 1 usaha dan komitmen yang awal dalam pembinaan rangkaian agar sebarang permasalahan itu dapat diteliti dan diusahakan bersama-sama pihak pentadbiran UKM dan JAKSA yang sering mementingkan kesejahteraan dan kebajikan siswa/i sering terpelihara. Antara perkara yang dibincangkan adalah seperti soal keselamatan, perkhidmatan, kemudahan serta idea penambahbaikan perkhidmatan yang ada di UKM seperti Pusat Kesihatan dan jabatan-jabatan yang lain.

Transformasi yang sering perkatakan adalah sesuatu yg perlu dalam perkembangan sesuatu perkara, namun solusi adakah penting dalam perlaksanaan sesuatu perkara. Pihak MPP ASPIRASI sangat komited dan dengan bantuan daripada pihak kepimpinan siswa/i di UKM seperti JAKSA, Persatuan Mahasiswa Fakulti, Kelab Urusetia dan Kelab Anak Negeri, segalanya berkaitan kebajikan akan dapat dipelihara secara menyeluruh. Oleh itu, pihak kami akan sering berusaha dalam memperjuangkan hak mahasiswa kerana TINDAKAN KAMI ADALAH SUARA ANDA

"BELAJAR LEBIH BAIK"

0 comments:

Post a Comment