MPP ASPIRASI MAHASISWA

MPP ASPIRASI MAHASISWA

Thursday, October 11, 2012

Isu Kemudahan Pusat Islam UKM

Posted by ASPIRASI UKM 6:10 PM, under , | No comments

SALAM MAHASISWA

Kebelakangan ini, MPP UKM 2012/2013 sering di"terjah" dengan pelbagai aduan, sumbangsaran dan pandangan mengenai pelbagai aspek terutamanya aduan mengenai isu kebajikan, infrastruktur, pembangunan insaniah dan kemudahan.

Kami menerima pandangan daripada seorang HAMBA ALLAH mengenai Pusat Islam UKM. Antara isu yang dibangkitkan ialah mengenai kurangnya kipas kaki di bahagian solat muslimah, ruang solat muslimin dibawah dan diatas. Selain itu, perihal isu tandas yang kurang memuaskan, bilangan tandas perlu ditambah kerana mengundang kesulitan kepada jemaah terutamanya ketika solat Jumaat, kurangnya selipar wakaf dan perlunya ada ruang bagi menyusun selipar-selipar wakaf ini agar tidak berselerak.

Atas inisiatif aduan ini, MPP MUHAMMAD AZROL dan MPP SAIFUL SYAHIR turun padang melihat situasi seperti yang dikatakan. Kami menghubungi pengurusan Pusat Islam yang lebih dikenali sebagai Ustaz Khairil, tetapi kami dimaklumkan beliau tiada dipejabat kerana bertugas diluar kawasan. Oleh itu kami memantau kekawasan-kawasan terbabit berdasarkan aduan dan insyaAllah esok, kami akan bertemu dengan Ustaz Khairil bagi menyerahkan laporan mengenai laporan tersebut. Semoga kemudahan di Pusat Islam ditambah baik untuk keselesaan dan kemaslahatan ummah.



"TRANSFORMASI MAHASISWA,
KEGEMILANGAN ASPIRASI UNIVERSITI"

0 comments:

Post a Comment