MPP ASPIRASI MAHASISWA

MPP ASPIRASI MAHASISWA

Wednesday, October 10, 2012

Isu Pengurusan FSSK [SIRI 1]

Posted by ASPIRASI UKM 8:01 PM, under ,, | No comments

SALAM MAHASISWA

SUARA MAHASISWA FSSK KAMI DENGARI!
Diatas aduan terhadap ketidak efisyen pengurusan dan masalah pendaftaran kursus di FSSK, kami ada jawapan, ulasan dan jaminan untuk anda.  Petang tadi, MPP MUHAMMAD AZROL dan MPP SAIFUL SYAHIR telah membawa usul mengenai ketidak cekapan pengurusan FSSK.

Menurut Ketua Kerani FSSK, Pn. Sazila Maseri, masalah utama di pihak pengurusan adalah kurangnya TENAGA KERJA untuk menguruskan hal-hal mengenai prasiswazah..ini disebabkan oleh S/U Timbalan Dekan cuti bersalin dan seorang kerani yang berpengalaman telah ditukarkan ke MENTION. Pegawai baru telah dipindahkan ke FSSK iaitu Pn. Izzah, ditugaskan untuk menyelia segala urusan berkaitan prasiswazah.

Bagi mengurangkan beban Pn. Izzah, S/U Dekan dan Penolong Pendaftar FSSK, En. Karim telah bersama-sama mengembeling tenaga bagi menguruskan hal-hal mengenai prasiswazah. Oleh kerana itu, berlaku multitasking hingga memerlukan mereka balik lewat dan bekerja diwaktu cuti.

Permohonan bagi menambah tenaga kerja telah dibuat tetapi pihak pentadbiran meminta pihak FSSK untuk mengoptimumkan tenaga kerja yang ada. Ini menyebabkan urusan prasiswazah sedikit lambat dan tidak efisyen. Oleh itu, besar harapan meraka untuk anda semua FAHAM akan situasi sebelum mengherdik mereka dengan pelbagai tohmahan yang tidak baik. InsyaALLAH dalam masa terdekat ini, masalah akan selesai dan keadaan akan kembali seperti biasa.


"TRANSFORMASI MAHASISWA,
KEGEMILANGAN ASPIRASI UNIVERSITI"

0 comments:

Post a Comment