MPP ASPIRASI MAHASISWA

MPP ASPIRASI MAHASISWA

Monday, October 8, 2012

ISU KAFE KTHO: Satu Usaha dan Solusi

Posted by ASPIRASI UKM 10:26 PM, under , | No comments

SALAM MAHASISWA

Akhirnya suara warga KTHO didengari dan adalah tanggungjawab kami bagi membantu warga KTHO menyelesaikan masalah yang telah berlarutan selama 3 TAHUN, iaitu masalah kafeteria.

Atas keprihatinan dan kebertanggungjawaban kami MPP UKM 2012/2013, kami mengadakan lawatan ke KTHO untuk melihat sendiri senario di KTHO. kami diringi Naib Yang di-Pertua JAKSA KTHO bersama-sama meniliti permasalahan kafe tersebut. Kami memasuki ke segenap sudut kafeteria terutamanya diruang memasak dan peyimpanan sejuk beku. Hasil daripada pemerhatian kami mendapati tahap kebersihan kafe sangat TERUK, BERLENDIR dan agak MENJIJIKKAN. selain isu kebersihan, masalah harga makanan yang tidak konsisten dan makanan yang tidak bervariasi turut diusulkan.

Pihak MPP UKM telah dimaklumkan bahawa perkara ini telah BERLARUTAN selama 3 TAHUN dan sememangnya ada kes keracunan makanan terjadi yang akhirnya pihak kafe bebas daripada tuduhan. ini merupakan satu isu yang sangat serius memandangkan warga kolej KTHO dan KDO tiada kafe lain berdekatan yang boleh dikunjungi. Satu LAPORAN LENGKAP telah dihasilkan bagi bersama-sama membantu KTHO menyelesaikan isu terbabit.

Antara cadangan solusi bagi masalah ini ialah memberhentikan kontrak pengusaha kafe dan gantikan kontrak terbabit dengan tender kafe yang lebih baik. Tetapi untuk kearah itu, INSYAALLAH pihak MPP UKM akan sentiasa mengikuti perkembangan isu dan membantu pentadbiran serta JAKSA KTHO untuk penyelesaian masalah ini. Oleh itu, BERSAMA-SAMALAH dengan kami bagi menjaga kebajikan dan kelestrian mahasiswa.

"Transformasi Mahasiswa, Kegemilangan Aspirasi Universiti"



0 comments:

Post a Comment