MPP ASPIRASI MAHASISWA

MPP ASPIRASI MAHASISWA

Saturday, September 10, 2011

GMUKM Mula Main Sentimen

Posted by ASPIRASI UKM 3:34 PM, under | 1 comment

MPP Aspirasi UKM kesal dengan tuduhan tidak bersandarkan bukti dan di buat semata-mata bermotifkan politik yang dilemparkan Gabungan Mahasiswa UKM yang juga merupakan pertubuhan haram yang bergerak secara haram melalui beberapa proksi terhadap MPP Aspirasi UKM sepanjang Bulan Mesra Pelajar yang sedang berlangsung kini.

Menurut posting terbaharu di blog GMUKM mendakwa MPP Aspirasi UKM tinggal secara haram di Kolej Rahim Kajai dan cuba campur tangan dalam urusan Pemudahcara (PC) di kolej tersebut merupakan fitnah terbesar yang di rekayasa oleh GMUKM semata-mata untuk menarik simpati pelajar baru yang masih tidak mengenali 'budaya politik simpati' yang kerap dimainkan oleh GMUKM. MPP Aspirasi UKM mencabar GMUKM untuk mengemukakan bukti dan hujah yang sahih bagi menjustifikasikan semua tuduhan yang dilemparkan terhadap MPP Aspirasi UKM. 

MPP Aspirasi UKM mengingatkan pihak GMUKM agar jangan bermain dengan api kerana apa yang dilakukan oleh PMUKM melalui Ahli Majlis Tertingginya yang menghalang MPP Aspirasi UKM untuk masuk bertemu dengan pelajar baru ketika taklimat di fakulti tempoh hari menunjukkan siapa sebenarnya yang di tindas dan yang menindas. MPP Aspirasi UKM mempunyai bukti kukuh yang menunjukkan bagaimana GMUKM bergerak dan mempengaruhi PM Fakulti agar bersama dengan mereka menghalang MPP Aspirasi UKM untuk beramah mesra dengan pelajar baru.

Dalam pada itu, MPP Aspirasi UKM juga kesal dengan tulisan di blog tersebut yang merupakan agenda licik GMUKM untuk menanamkan rasa kebencian dan kurang senang terhadap pihak pengurusan kolej yang cuba disuburkan ke dalam jiwa pelajar baru untuk memudahkan agenda licik tersebut menjadi kejayaan. Tindakan memburukkan imej pengetua kolej mencerminkan sikap biadap dan budaya samseng yang menjadi salah satu cara meracuni fikiran pelajar baru. 

MPP Aspirasi UKM berharap agar pelajar baru sesi 2011/2012 jangan mudah terpedaya dengan dakyah dan cerita-cerita rekayasa GMUKM demi kepentingan politik dan langkah mencemarkan nama baik UKM telah pun mula di rangka oleh mereka dan menunggu feedback pelajar baru untuk direalisasikan. 

Teguh Setia Bersatu bersama Aspirasi UKM demi Agenda Aspirasi Mahasiswa untuk masa hadapan kita yang lebih gemilang.



TEGUH SETIA BERSATU

1 comments:

ASPIRASI, simpan bukti utk counter back depa nanti...

Post a Comment