MPP ASPIRASI MAHASISWA

MPP ASPIRASI MAHASISWA

Wednesday, September 14, 2011

ICT Fair Pesta Konvo 39 Manifestasi Gerak Kerja Sambil Lewa Pimpinan PMUKM

Posted by ASPIRASI UKM 11:55 PM, under | No comments

MPP Aspirasi UKM kesal dengan tindakan kurang cerdik Sekretariat Pesta Konvokesyen ke 39 (Pesta Konvo 39) apabila menganjurkan karnival barangan elektronik (PC Fair) yang hangat berlangsung kini dengan memberikan hak penganjuran kepada sebuah syarikat swasta yang di kenali sebagai UNICOM. 

Justifikasi pemberian hak penganjuran PC Fair tersebut adalah bertitik tolak dari persefahaman antara Pesta Konvo 39 dengan syarikat terbabit yang bersetuju memberikan sejumlah Ringgit untuk perjalanan dan pengurusan Pesta Konvo 39. Namun syarikat tersebut akan mendapat laba berlipat kali ganda dengan mengambil keuntungan dari sewaan tapak dan kemudahan untuk pengerai yang mengambil bahagian dalam PC Fair tersebut. Keuntungan dari sewaan tapak tersebut seharusnya digunakan oleh Pesta Konvo 39 dalam mengorganisasi acara bagi kepentingan mahasiswa lainnya.


Justeru penganjur utama PC Fair kali ini adalah syarikat swasta tersebut dan bukannya Pesta Konvo 39 yang seharusnya memikul tanggungjawab tersebut. MPP Aspirasi UKM kecewa dengan tindakan sebegini yang jelas mencabul hasrat universiti yang menginginkan mahasiwa terlibat dari awal hingga akhir dalam penganjuran sesuatu program khususnya yang berkaitan dengan keusahawanan.

MPP Aspirasi UKM kecewa dan mohon respon Pengarah Eksekutif Pesta Konvo 39 saudara Faizal Ahmad merangkap Naib Presiden III PMUKM bagi menampilkan hujahan atas apa yang berlaku kini. Untuk rekod, Pesta Konvo 39 sebelum ini mendapat teguran dari pihak pengurusan universiti kerana mencipta logo yang dilihat mempunyai agenda politik tertentu dan menukarnya kepada logo yang ada kini. Pesta Konvo 39 juga di persoal oleh pihak pengurusan tertinggi UKM apabila menampilkan barisan ahli jawatankuasa yang hanya terdiri dari satu kaum dan tidak menggambarkan semangat perpaduan yang seharusnya subur dalam kalangan masyarakat kampus.

TEGUH SETIA BERSATU

0 comments:

Post a Comment