MPP ASPIRASI MAHASISWA

MPP ASPIRASI MAHASISWA

Tuesday, September 27, 2011

Pimpinan PMUKM Duri dalam Daging

Posted by ASPIRASI UKM 10:51 PM, under | No comments

MPP Aspirasi UKM terkejut dengan kenyataan yang dikeluarkan oleh Yang di Pertua  Majlis Perwakilan Pelajar Universiti Malaya saudara Mohd Zahid Zaini yang menyatakan mendapat 'nasihat' daripada Pimpinan PMUKM yang diterajui oleh presiden Muzammil Khairi agar bersiap sedia dengan persediaan sambutan Festival Konvokesyen Universiti Malaya (Feskum). 

Tindakan Presiden PMUKM jelas menunjukkan sikap tidak matang dan keanak-anakkan apabila menuduh Aspirasi UKM sebagai punca kegagalan Pesta Konvokesyen 39 yang baru melabuhkan tirai malam ini. Tuduhan yang dilemparkan jelas menunjukkan pimpinan PMUKM hilang punca dalam mencari pendekatan sebenar yang diperlukan dalam memastikan kelancaran perjalanan karnival tahunan UKM itu. PMUKM juga telah menyebabkan Pesta Konvokesyen yang dipimpin melalui sekretariat naib presidennya Faizal Ahmad yang hanya diraikan mungkin sekali seumur hidup bagi graduan itu menjadi igauan buruk apabila perjalanan pesta begitu hambar dan sepi.



Mungkin disebabkan hal tersebut pimpinan PMUKM mengambil tindakan menyalahkan Sekretariat Aspirasi UKM selaku pihak yang perlu dipersalahkan sedangkan PMUKM dan Pesta Konvo 39 harus muhasabah diri dan cermin peribadi sebelum melontarkan apa-apa tuduhan. 

MPP Aspirasi UKM mencabar PMUKM membuat laporan Polis terhadap Aspirasi UKM andai benar PMUKM dan Pesta Konvo 39 mempunyai bukti yang sahih yang menunjukkan Aspirasi UKM terlibat terhadap kegagalan Pesta Konvo sesi ini. Jangan hanya menaburkan fitnah yang akhirnya menimbulkan kebencian sesama mahasiswa. 

MPP Aspirasi UKM berharap mahasiswa UKM dapat melihat dengan jelas sikap dan cara pimpinan PMUKM sesi kali ini yang seakan menjadi duri dalam daging yang semakin biadap sehingga menjatuhkan imej varsiti kita yang dicintai ini.

TEGUH SETIA BERSATU

0 comments:

Post a Comment