MPP ASPIRASI MAHASISWA

MPP ASPIRASI MAHASISWA

Friday, November 23, 2012

RESOLUSI PALESTIN

Posted by ASPIRASI UKM 2:28 AM, under | No comments




[SALAM MAHASISWA]

RESOLUSI PALESTIN : Permuafakatan menunjukkan siapa kita..

ISIUKM, ASPIRASI, PMUKM, JAKSA dan Kelab/ Persatuan Pelajar telah bersama-sama duduk semeja, mencurahkan idea dan sumbangsaran yang akhirnya terbentuk satu RESOLUSI suara mahasiswa mengenai isu Palestin..Prihal isu Palestin bukan hanya berkisar mengenai isu keagamaan, kewilayahan dan pertelingkahan bangsa, tetapi ianya 
menjadi tanggungjawab kita semua tidak kiralah ISLAM atau bukan ISLAM, bersama-sama membentuk permuafakatan dan keprihatinan kita terhadap isu kemanusiaan di Palestin..Hasil daripada mesyuarat bersama wakil-wakil badan kepimpinan pelajar, maka kami membentuk satu RESOLUSI, dimana kita akan sama-sama laksanakan bagi melihat Palestin kearah yang lebih baik..

antara RESOLUSI yang digariskan :

1) melancarkan kempen, UKM4PALESTINE secara menyeluruh di UKM. Sebahagian daripada kempen ini, akan melibatkan kutipan derma bagi PALESTIN disetiap peringkat, JAKSA dan FAKULTI selain institusi luar seperti masjid dan masyarakat. Pengumpulan derma ini akan dilaksanakan selama 2 minggu bagi mencapai target RM20,000 . Dana yang dikumpulkan akan disalurkan terus ke Palestin melalui badan-badan sukarelawan NGO.
(PIC : ISIUKM)

2) Melaksanakan aktiviti-aktiviti berunsurkan intelek seperti SUARA KAMPUS selain mahasiswa akan dibawa turun padang bersama-sama masyarakat dalam program OPKIM. Selain itu, Kempen secara berterusan juga akan dijalankan ruang maya seperti di FB dan ruang siber lain serta mengadakan pameran dan 'talk" mengenai isu Palestin.
(PIC : PMUKM)

3) Konvensyen isu Kemanusiaan yang lebih menjurus kearah isu Palestin yang akan melibatkan Majlis Perwakilan Pelajar IPTA seluruh Malaysia yang akan diadakan di UKM..usul daripada konvensyen akan dibawa kepada pihak kerajaan bagi menunjukkan kesolidaritian suara mahasiswa dipentas yang lebih tinggi..
(PIC : Aspirasi, Kelab Sahabat Aqsa dan PMUKM)

Oleh itu, kami menyeru mahasiswa/i keseluruhannya, mari bergerak bersama kami agar apa yang diusulkan tidak sia-sia dan melihat dunia kita kearah yang lebih baik..Gerakan Mahasiswa Pencetus Revolusi Global..




"MENGILHAM HARAPAN, MENCIPTA MASA DEPAN"

0 comments:

Post a Comment