MPP ASPIRASI MAHASISWA

MPP ASPIRASI MAHASISWA

Thursday, February 7, 2013

SKIM PRIHATIN PENDIDIKAN 1MALAYSIA (SPP1M)

Posted by ASPIRASI UKM 11:54 PM, under | No comments


:: SALAM ASPIRASI MAHASISWA UKM ::

SPP1M merupakan saluran alternatif bagi mahasiswa untuk mendapatkan bantuan kewangan tambahan selain PTPTN bagi menampung kos sara hidup di universiti (DS Najib Tun Razak)


Satu skim baru telah diperkenalkan oleh kerajaan bagi memberi kemudahan kewangan kepada mahasiswa/i universiti yang didaftarkan di bawah SETARA. Menyedari akan masalah kewangan yang dihadapi oleh ibu bapa dalam menyara pendidikan anak-anak di universiti, maka SKIM PRIHATIN PENDIDIKAN 1MALAYSIA (SPP1M) diperkenalkan. Skim yang berbentuk pinjaman ini, mengehadkan kepada kursus kepakaran perubatan dan kursus-kursus kritikal memandangkan kursus-kursus ini memerlukan pembiayaan dana yang banyak. Oleh itu, kerajaan telah memperuntukkan pinjaman sehingga RM150,00 bagi kursus kepakaran perubatan dan RM100,000 bagi kursus kritikal dan terpilih.

Ini jelas menunjukkan keprihatinan kerajaan dalam membantu rakyat bagi mendapatkan pendidikan seterusnya memperbaiki taraf hidup keluarga. Senarai pengajian / kursus, boleh disemak di laman sesawang, www.penerajuedu.com. dalam masa terdekat.

KEBAJIKAN TERAS PERJUANGAN KAMI : MPP ASPIRASI UKM 2012/2013

MENGILHAM HARAPAN, MENCIPTA MASA DEPAN


0 comments:

Post a Comment