MPP ASPIRASI MAHASISWA

MPP ASPIRASI MAHASISWA

Wednesday, May 8, 2013

Kad Diskaun Siswa 1 Malaysia : Pasca Siswazah dan Pra Siswazah yang tertangguh

Posted by ASPIRASI UKM 6:39 PM, under | No comments


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

8 Mei 2013 (Rabu) - Setelah mendapat makluman dari pelajar Pasca Siswazah (Sarjana) mengenai Kad Diskaun Siswa 1 Malaysia (KDS1M) yang tidak diperolehi lagi sehingga sekarang, MPP Umum Saudara Shahrul Akmal telah berurusan dengan Unit Kebajikan, JPPEL bagi mengenal pasti masalah yang dihadapi memandangkan semester ini semakin sampai ke penghujung..

Menurut pegawai JPPEL, urusan KDS1M telah diselesaikan.. Pihak Unit Kebajikan akan menghantar KDS1M yang telah sampai ke Pusat Pengajian Siswazah (PPS). Oleh itu, pelajar Pasca Siswazah (Sarjana) boleh check dan tuntut KDS1M masing-masing di PPS.. Jika masih ada pelajar yang namanya tiada, mohon terus membuat laporan di PPS untuk urusan lanjut..

Selain itu, Saudara Shahrul Akmal juga telah pergi ke Pejabat Majlis Perwakilan Pelajar UKM di Pusanika untuk mengetahui status lanjut KDS1M bagi pelajar Pra Siswazah (Sarjana Muda) yang masih lagi tidak dapat sehingga kini.. Menurut Yang Di-Pertua MPP UKM, Saudara Ahmad Shukran, pelajar (Sarjana Muda) boleh berurusan dengan Ahli Majlis Perwakilan Pelajar Fakulti bagi fakulti masing-masing..

Jika terdapat sebarang aduan dan makluman boleh berhubung dengan MPP Umum, Saudara Shahrul Akmal di talian 019-3204377.. Sekian, Terima Kasih..

Kebajikan Mahasiswa Keutamaan Kami

Mengilham Harapan Mencipta Masa Depan

0 comments:

Post a Comment

Tags

Blog Archive