MPP ASPIRASI MAHASISWA

MPP ASPIRASI MAHASISWA

Thursday, December 27, 2012

KEMBARA VISUAL, KOLEJ BURHANUDDIN HELMI

Posted by ASPIRASI UKM 7:29 PM, under | 2 comments



Dari Meja Aspirasi : MPP UKM 2012/2013

Pada 27 Disember 2012 (Khamis), Sekretariat ICT dan Penerbitan, MEP KBH telah mengadakan program 'Kembara Visual' yang bertempat di Syarikat Gempak Starz, Kuala Lumpur. Sekalung terima kasih kerana menjemput kami MPP UKM untuk turut serta dalam program tersebut. Tahniah diucapkan kepada Sekretariat ICT dan Penerbitan di atas usaha menjayakan program yang dilihat mampu memberikan ilmu dan pengalaman kepada mahasiswa/i UKM.



Dengan tema ' Selangkah Ke Arah Urbanisasi Grafik ' dilihat seiring dengan matlamat dan objektif program bagi melahirkan bakat-bakat muda dalam bidang seni grafik. Selain itu, program ini dapat memberikan inspirasi dan idea-idea baru bagi tujuan publisiti dan penyampaian maklumat yang dapat menarik minat mahasiswa/i kini.






Di sini kami juga telah diberi peluang untuk beramah mesra bersama kartunis terkenal daripada Gempak Starz iaitu Keith dan Kaoru. Banyak ilmu yang telah dicurahkan mereka kepada kami sebagai salah satu langkah awal bagi menceburi bidang seni grafik ini. Selain itu, kami juga diberikan pendedahan bagaimana proses-proses menghasilkan karya bertulis termasuklah proses film arrangement, machine drying, plates washed, paper sizing, web coloring dan banyak lagi.



Semoga usaha yang dilakukan oleh Sekretariat ICT dan Penerbitan Kolej Burhanuddin Helmi ini dapat melahirkan lagi bakat-bakat muda di samping dapat melahirkan pemimpin-pemimpin baru akan datang. Sekalung tahniah diucapkan sekali lagi.




Melaporkan :
SHAHRUL AKMAL JOHARI - MPP UMUM
NUR AZREEN ABDUL MALEK - MPP UMUM 
KINANDA NUGRAHA - MPP FTSM

2 comments:

salam perjuangan...
tahniah kepada semua urussetia dan peserta kerana telah menjayakan program ini..:)

TAHNIAH! Teruskan usaha anda! :)

Post a Comment

Tags

Blog Archive

Blog Archive