MPP ASPIRASI MAHASISWA

MPP ASPIRASI MAHASISWA

Friday, March 15, 2013

MPP FST Tahun 3&4 Bertemu Dekan

Posted by ASPIRASI UKM 5:38 PM, under | No comments





4 OKTOBER 2012 - Setelah mendapat mandat daripada mahasiswa Fakulti Sains & Teknologi pada PRK yang lepas, MPP FST Tahun 3 & 4 telah mengambil langkah menyerahkan kertas cadangan dan manifesto secara terus kepada Dekan FST, Prof. Dr. Sahrim Ahmad. Ini merupakan gerak kerja pertama bagi merealisasikan manifesto dan aduan-aduan yang diterima daripada mahasiswa FST.

Disamping itu, pertemuan selama satu jan ini dimanfaatkan juga dengan perbincangan perlaksanaan manifesto di FST yang telah mendapat  sokongan daripada pihak pentadbiran FST. Ini adalah usaha agar hasil perbincangan itu dapat diteruskan dan diperincikan pada masa yang terdekat ini.

Menurut Dekan FST, usaha dalam menjaga kebajikan mahasiswa/i selaku "Stakeholders" adalah menjadi tumpuan beliau walaupun perlu memfokuskan terhadap usaha meningkatkan KPI FST dalam bidang-bidang tertentu. Oleh itu, pendekatan mahasiswa terutamanya pemimpin pelajar haruslah berkehadapan dalam bernai memanjangkan sebarang permasalahan itu kepada pihak pentadbiran FST dan pengurusan tertinggi universiti.

Pertemuan ini telah disusuli dengan mesyuarat bersama Pengurusan Fakulti dan Perwakilan Pelajar pada bulan Disember 2012 yang lepas.

Sumber-sumber luar :

0 comments:

Post a Comment

Tags

Blog Archive

Blog Archive