MPP ASPIRASI MAHASISWA

MPP ASPIRASI MAHASISWA

Friday, March 8, 2013

PRIHATIN LAHAD DATU : Majlis Bacaan Yassin dan Tahlil

Posted by ASPIRASI UKM 1:49 AM, under | No comments

SALAM MPP ASPIRASI UKM

ALHAMDULILLAH ... majlis berjalan dengan baik ... disamping bersolat hajat dan bacaan Yaasin serta tahlil, hadirin juga mendapat input berguna mengenai isu di Lahad Datu, Sabah ... Ceramah disampaikan oleh ASC Dato' Awaludin Jadid, Cawangan Khas Bukit Aman ... Program turut dihadiri oleh Prof. Datuk Dr. Ir. Othman A. Karim dan Timbalan Pendaftar, JPPel, Tn Hj Musa Zainal Abidin ... sedikit perkongsian mengenai ceramah:

1)  pendekatan diplomatik digunakan oleh kerajaan Malaysia dalam menangani isu "Sulu" ini bagi mengekang sebarang anasir atau ketegangan yang tidak baik berlaku di dalam negara kita ...
2) Masalah untuk mengekang kemaraan askar 'Kesultanan Sulu" adalah disebabkan keselerakan masyarakat berketurunan Sulu yang besar di Sabah selain wujudnya tali barut dalam kalangan aggota keselamatan Sabah yang berketurunan Sulu.
3) Masalah ketidakfahaman mengenai reliti dan penipuan oleh rakyat yang banyak dimainkan oleh media massa dan ahli politik  menyebabkan banyak persepsi yang tidak baik berlaku sedangkan rakyat Malaysia sepatutnya perlu bersatu dalam mempertahankan kedaulatan negara.

Kita perlu bersyukur kerana walaupun Malaysia berada di kawasan sekelilingnya konflik (selatan Thai, Selatan Filipina dsbnya) tetapi Malaysia tetap aman dibawah pemerintahan yang baik ... tanamkan dalam hati, "SYUKUR" ...




0 comments:

Post a Comment

Tags

Blog Archive

Blog Archive