MPP ASPIRASI MAHASISWA

MPP ASPIRASI MAHASISWA

Thursday, March 14, 2013

TAHNIAH ATAS PROGRAM BEDAH BUKU OLEH PIMPINAN MPP UKM

Posted by ASPIRASI UKM 1:21 PM, under | No comments


:: MPP ASPIRASI UKM ::

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Tahniah sebagai satu ungkapan untuk meraikan program yang dilakukan oleh mahasiswa/i UKM amnya..

Tahniah YDP MPP UKM, Saudara Syukran berjaya menganjurkan Program Pembudayaan Ilmu di bangunan Pusanika, UKM.. Terima kasih kepada YB Dato' Saifuddin Abdullah yang turut merasmikan program tersebut.. Terima kasih juga kepada Prof. Tan Sri Dato' Wira Dr. Sharifah Hapsah kerana berkesempatan datang ke program tersebut sejurus selesai kerja beliau.. Semoga dengan adanya ilmu yang bermanfaat yang diperolehi di dalam soal jawab tersebut dapat dijadikan panduan dan pedoman kepada mereka yang hadir..




-Cuma sekadar pandangan kerdil ini, harap program seperti ini dapat dijalankan di tempat yang lebih sesuai disebabkan kawasan tersebut yang mengalami kerosakan kemudahan kipas dan lampu serta terlalu bising disebabkan keriuhan pelanggan cafeteria sehingga tidak berapa jelas apa yang cuba disampaikan oleh YB Dato' Saifuddin..Ini menganggu satu 'wacana' yang baik..Tempat seperti Auditorium Siswa dilihat satu alternatif yang baik.
-Selain itu, saya berharap pihak MPP UKM dapat memaklumkan kepada pihak pentadbiran seawalnya agar mereka dapat membuat persediaan secukupnya disebabkan YB Dato' merupakan Timbalan Menteri Pengajian Tinggi..Jangan hanya menjemput melalui sms sahaja dari nombor 'anonymous'..
-Saya juga mendapat maklum dari mahasiswa yang mereka tidak tahu mengenai program tersebut..Kemungkinan kurangnya publisiti yang dapat dimaklumkan kepada mahasiswa..Pendekatan pihak penganjur dalam menarik kehadiran mahasiswa juga penting..

Semoga yang keruh kita tinggalkan dan ambil yang jernih.. Apa pun Terima Kasih kepada YB Dato' Saifuddin dan Tan Sri Dato' Sharifah selaku Naib Canselor UKM kerana hadir..Terima kasih juga kepada mahasiswa yang hadir.. Petikan ucapan yang dinyatakan oleh YB Dato' di laman FB beliau,

"Tq MPPUKM krn menganjurkan program bedah buku sy, Politik Baru pagi tadi. Tq ramai msiswa yg hadir & atas soalan2 yg amat baik, ada yg sy tak mampu jawab, spt ttg dasar fiskal negara. tq VC krn sudi menjenguk sebaik selesai mesyuaratnya...YB Datuk SAIFUDIN from FB'

Shahrul Akmal, Ahli Majlis Perwakilan Pelajar UKM 2012/2013


0 comments:

Post a Comment

Tags

Blog Archive

Blog Archive